Med ett brett leende formulerar jag nu denna text, precis hemkommen från en trevlig kväll där jag fått träffat nio blivande Influencers, samt mina kamrater på Uddevalla Turism och Destination Uddevalla.
Vi står inför två nya och spännande koncept! Uddevalla Influencers och #uddevallastöttar
Uddevalla Influencers är ett nytt projekt av Uddevalla Turism och Destination Uddevalla som tillsammans med såväl amatörfotografer som yrkesverksamma fotografer skall genom Instagram leverera fotografier och filmer från hela vår kommun. Några av dessa influensers har naturfotografi som deras bas, andra har sport, några har kulturevenemang som deras specialitet – summa kardemumma så kommer de att leverera media till Uddevalla&DU på Instagram året om.
Vi tror att ett samarbete med fotografer från olika geografiska platser i kommunen samt deras sätt att fota på kan bidra till ett nytt, inspirerande och framför allt lockande Instagramflöde. Som turist ska du vilja åka hit och uppleva det du ser på Instagram och som lokalinvånare ska du känna en stolthet över allt vackert som finns runt omkring oss”
Säger Jessica Frendberg, Marknadsförare och projektansvarig på Uddevalla TURISM AB.
DEL II – #Uddevallastöttar
Oktober är en månad där vi i Sverige uppmärksammar bröstcancer. Ett initiativ jag verkligen uppskattar, inte minst då en person i min närhet drabbats av denna hemska sjukdom. Uddevalla TURISM AB och Destination Uddevalla vill också bidra till kampen! Imorgon, den 11/10 kommer det att placeras ut totalt 14 fotograferingsramar, där du skall ta en selfie. Hashtagga bilden med hashtagg #uddevallastöttar och Uddevalla TURISM AB och Destination Uddevalla skänker 1 kr per bild till bröstcancerkampen!
Dessa fotoramar finns att finna på följande platser:
Hasselbacken
Mittenbron i centrum
Gallionen
Ljungskile Centrum
Lyckorna Brygga
Strandpromenaden Uddevalla
Badhusparken/lekplatsen
Skalbankarna
Gustafsberg
Lejas Cafe
Carlia
Stallgården
Bohusläns Museum
https://www.instagram.com/uddevallaochdu/